Strona główna       |        Napisz do nas

Tutaj jesteś: strona główna  |   Współpraca z zagranicą

Na początku grudnia nasza szkoła przystąpiła do realizacji projektu eTwinning ze szkołami w Hiszpanii i Grecji. Celem przedsięwzięcia było przybliżenie zagranicznym szkołom tradycji i zwyczajów bożonarodzeniowych danego kraju. Uczniowie klasy V z ogromnym zapałem przystąpili do pracy. Przygotowali plakat przedstawiający zwyczaje, tradycje, potrawy i ciekawostki dotyczące Świąt Bożego Narodzenia w Polsce. Wykonali kartki bożonarodzeniowe i zredagowali życzenia w języku angielskim. Aby nasi zagraniczni przyjaciele poczuli prawdziwą magię Świąt, zadbali również o tradycyjne polskie słodycze. Jak to opisują nauczyciele z partnerskich szkół, radość z otrzymanych przesyłek była ogromna. Cieszymy (...)
Nasza szkoła od wielu lat prowadzi korespondencję ze szkołą meksykańską. Uczniowie klasy VI przygotowują listy Freinetowskie w postaci plakatów, albumów, składanek a nawet nagrań CD. Tematykę listów wyznaczają aktualne wydarzenia, nadchodzące święta oraz to, co uczniom w danym czasie jest najbliższe. Dzięki tej korespondencji świat nie wydaje się tak odległy. Uczniowie poznają nie tylko kulturę, zwyczaje i tradycje Meksyku, ale również zainteresowania, styl życia i ciekawostki o swoich zagranicznych kolegach. Listy są pisane w języku angielskim, co stanowi cenne źródło w rozwijaniu kluczowych kompetencji językowych. W tym roku szkolnym uczniowie zredagowali i wysłali dwa listy (...)
Na początku marca szkoła w Moszczance przystąpiła do europejskiego projektu Etwinning. Głównym celem przedsięwzięcia było poznanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych w różnych zakątkach Europy. W projekcie wzięło udział wiele szkół europejskich między innymi ze Szwecji, Rumunii, Włoch, Północnej Irlandii, Anglii i Polski. Uczniowie klasy IV na lekcjach plastyki wykonali kartki wielkanocne, do których zredagowali życzenia w języku angielskim i polskim. Ponadto przygotowali i nagrali krótki filmik o tematyce wielkanocnej oraz złożyli życzenia w dwóch językach pozostałym partnerom projektu. W tym samym czasie, klasa V na zajęciach komputerowych (...)
“POZNAJMY SIĘ” to kolejny projekt realizowany z partnerami z Hiszpanii i Grecji z udziałem klasy V. Na początku marca wymieniliśmy się prezentacjami o swoich krajach i miejscach zamieszkania. Uczniowie mogli poznać, gdzie mieszkają ich zagraniczni przyjaciele. Dzieci świetnie radziły sobie ze zrozumieniem zawartych w prezentacjach informacji pisanych w języku angielskim. Kolejne zadanie polegało na zaprojektowaniu i wykonaniu tzw.personal page.Personal pageto prywatna strona z wybranymi informacjami o sobie, opatrzona ilustracjami i zdjęciami. Wykonując to zadanie, uczniowie wykorzystali dostępne programy komputerowe. Efekt końcowy był imponujący. Drogą elektroniczną wysłano do szkół (...)
Europejski Project “April 23 International Children`s Day Cards Exchange” był realizowany w kwietniu w ramach programu eTwinning. Uczniowie klasy VI przystąpili do tego przedsięwzięcia wraz ze swoimi rówieśnikami z innych krajów Europy m.in. z Turcji, Włoch, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii i Serbii. Tytuł i czas realizacji projektu wywołał wśród uczniów nieco konsternacji, ponieważ Dzień Dziecka obchodzony jest w Polsce w czerwcu. Ta niepewność sprawiła, że uczniowie sięgnęli do Internetu, by poszukać informacji o obchodach tego święta w innych krajach europejskich. W ten oto sposób dowiedzieli się, że niektóre kraje celebrują to święto 23 kwietnia. Głównym (...)
W kwietniu klasa IV i V nawiązała kontakt z rówieśnikami z dwóch szkół: z Turcji oraz Włoch. Założeniem przedsięwzięcia było szlifowanie języka angielskiego poprzez indywidualną korespondencję. Na początku współpracy każdy z uczniów wybrał swojego bliźniaka korespondencyjnego i w pierwszym liście opisał swoją osobę, rodzinę, upodobania i ciekawostki dotyczące najbliższego środowiska. Do listów dzieci dołączyły rysunki, zdjęcia, a nawet drobne upominki. Już po otrzymaniu pierwszej korespondencji uczestnicy projektu odkryli, że język, którego uczą się w szkole daje wiele możliwości. Od włoskich kolegów dowiedzieli się, że Ci mieszkają w dwóch (...)
Od pewnego czasu projekty eTwinning na dobre zagościły w edukacji językowej naszej szkoły. W tym roku, również nie mogło zabraknąć przedsięwzięcia promującego współpracę szkół w Europie. W marcu nasza szkoła przystąpiła do projektu „Easter in UK and Poland”. W programie uczestniczyła klasa II naszej szkoły oraz ich rówieśnicy ze szkoły w Chelmsford z Anglii. Celem projektu było upowszechnianie tradycji i zwyczajów wielkanocnych naszych krajów, poszerzenie słownictwa związanego z Wielkanocą oraz rozwijanie kompetencji językowych. Wspólnie z naszym partnerem ustaliliśmy zadania związane z tym projektem. Uczniowie (...)
Tradycyjnie, w roku szkolnym 2016/2017 klasa VI przystąpiła do realizacji projektu wymiany korespondencji listowej ze szkołą z Meksyku. Głównym celem tej współpracy zagranicznej jest rozwijanie i doskonalenie umiejętności komunikowania się w języku angielskim. Pisząc listy, uczniowie wymieniają informacje, zdjęcia i ciekawostki dotyczące życia codziennego, geografii, kulturyi zwyczajów w swoich krajach. W pierwszych listach, uczniowie starali się poznać i przedstawić swoje zainteresowania i ciekawostki dotyczące życia rodzinnego i szkolnego. W kolejnych korespondencjach opisywali najciekawsze miejsca obu krajów oraz (...)
Nasza szkoła od wielu lat prowadzi współpracę ze szkołami z zagranicy, co pozwala uczniom doskonalić umiejętności językowe na autentycznych materiałach oraz kształtować postawy ciekawości, tolerancji i otwartości wobec innych kultur. Od dwóch lat uczniowie klasy V i VI korespondują z rówieśnikami ze szkoły podstawowej z Lateriny z Włoch. W podstawie programowej dla II etapu edukacyjnego czytamy, iż uczniowie w ramach sprawności pisania powinni umieć napisać krótki list o sobie i swoich zainteresowaniach. Żadnego listu do wyimaginowanej postaci nie może porównać z listem kierowanym do prawdziwej osoby. Uczniowie są bardzo podekscytowani otrzymywaniem (...)
W lutym uczniowie klasy VI przystąpili do realizacji projektu „CALENDARS CUSTOMS AND TRADITIONS” w ramach międzynarodowego programu eTwinning. Projekt prowadzony był od lutego do czerwca ze szkołami ze Słowacji, Serbii, Rumunii, Republiki Macedonii i Turcji. Ideą przewodnią tego przedsięwzięcia było poznanie tradycji i obrzędów krajów partnerskich z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-technologicznych. Projekt realizowany był na zajęciach języka angielskiego i zajęciach informatycznych. Pod czujnym okiem nauczycieli uczniowie przygotowywali kolejne kartki wirtualnego kalendarza, na których prezentowali tradycje i obrzędy swojego kraju, regionu i miejscowości. Nie mogło zabraknąć (...)

Skok do góry

WebinspiracjeAdmnistracja serwerowa i utrzymanie serwisu
Webinspiracje - Agencja Internaktywna - Stanisław Stadnicki
Licznik odwiedzin: 1579779