?Na własne oczy? ? warsztaty matematyczno ? przyrodnicze dla klas I- III
ramach projektu ?Równym Krokiem? współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Uczniowie klas I-III uczestnicząc od listopada w zajęciach matematyczno – przyrodniczych rozwijali swoje zainteresowania i zdolności.
Podczas wycieczki po okolicy, wędrując z fiszką poszukującą badali właściwości białego puchu, obserwowali przez lupę płatki śniegu. Pracowali w grupach nad grą dydaktyczną, wymieniając się pomysłami i spostrzeżeniami. Wykorzystując atlasy, książki przyrodnicze, a także pracownię komputerową, poszerzali swoje wiadomości dotyczące państw i ich powierzchni, mórz i oceanów a także fauny i flory świata. Uczyli się pracować z mapą i globusem. Rozwiązywali krzyżówki oraz różnorodne zadania matematyczne, dzięki czemu rozwijali swoją spostrzegawczość i logiczne myślenie.
Komentarz jak było
W okresie zimowym większość zajęć poświęcona była „ zimnym krainom”, a także śniegowi i jego właściwościom. Dzieci uwielbiają badać, doświadczać i poszukiwać, dlatego wiele radości sprawiają im zajęcia w terenie. Biegając z lupami, łapały płatki śniegu i obserwowały ich kształty, które po chwili znikały.
Wiele emocji wzbudzało wykonanie gry dydaktycznej. Uczniowie w grupach opracowywali zasady, wykonywali plansze. Po skończeniu dzieła satysfakcja była ogromna, szczególnie wtedy, gdy wykonane gry cieszyły się zainteresowaniem kolegów i koleżanek.




Bogusława Hawron
Małgorzata Zaworska