Gra terenowa
Ostatnim akcentem realizacji projektu „Zanim wydam… O finansach w szkołach i przedszkolach” był udział członków Akademii Finansowej przy Publicznej Szkole Podstawowej im. Haliny Semenowicz w Moszczance w grze terenowej, która odbyła się wokół obszaru naszej szkoły.
Ekonomiczna gra terenowa zagościła podczas realizacji projektu, stając się jedną z ciekawszych form pracy z uczniami. Głównym celem gry było wzbogacenie uczniów o nową wiedzę i nowe umiejętności oraz doskonalenie tego, co już wiedzą i potrafią na temat finansów i ekonomii, podczas wykonywania określonych zadań w trakcie gry. Dodatkowo uczniowie uczyli się dobrej komunikacji z innymi oraz współpracowania w grupie, aby osiągnąć zamierzony cel. Gra pozwoliła wyjść poza mury szkoły, co pozwoliło na sprawdzenie się we współzawodnictwie z innymi.
Lekcja miała charakter interdyscyplinarny, łączyła wiedzę przedmiotową z matematyki, podstaw przedsiębiorczości i geografii. Była to również motywacja do działania i podejmowania wyzwań podczas kolejnych edukacyjnych zadań. Podczas gry uczniowie zostali podzieleni na grupy zadaniowe i wraz z ekspertami poszukiwali najpierw ukrytych zadań po to, by później zmierzyć się z szybkością ich wykonywania i podsumować swoją wiedzę. Poruszanie się w wyznaczonym terenie odbywało się za pomocą wskazówek przekazywanych przez ekspertów. Była to niepowtarzalna gra, która w dużej mierze zależała od aktywności, kreatywności i fantazji naszych uczniów. Tutaj nie było przegranych. To przedsięwzięcie stało się ciekawym wyzwaniem, które zakończyło się uśmiechem i zadowoleniem uczniów. Lekcja w terenie to nie tylko spotkanie w pełnym składzie członków naszej szkolnej Akademii Finansowej, ale także bogate w metody, formy i środki dydaktyczne innowacyjne działanie, kształtujące kompetencje ekonomiczne oraz postawy przedsiębiorcze.