Azymut na morze

?Szkoła nie jest przystankiem. Jest drogą, która się otwiera na coraz to nowe horyzonty do zdobywania? C. Freinet

Na realizację ostatniego modułu całorocznego projektu „Drogi do szczęścia” w miesiącach maj i czerwiec czekała cała społeczność uczniowska. Ten wyjątkowy czas dla wielu kojarzy się z nadchodzącymi wakacjami. Dla naszych dzieci była to wspaniała przygoda łącząca wcześniejsze intensywne przygotowania i pobyt podczas „Zielonej szkoły” w Rewalu. Przygoda, podczas której uczniowie mogli w sposób kreatywny rozwijać swoje twórcze predyspozycje powiązana została z kolejną próbą zrozumienia, jaką wartość w życiu stanowi szczęście. Nieprzypadkowo hasłem przewodnim była myśl Walta Disney’a „Wszystkie marzenia mają szansę się spełniać, jeśli mamy odwagę je realizować”, gdyż podczas wyjazdu udokumentowane zostały dziecięce przeżycia z pobytu na „Zielonej szkole”. Takie drobne rzeczy, sytuacje, zdarzenia, które cieszą, uśmiech dziecka, pogoda ducha, czy słońce na niebie pokazały, że problem szczęścia niewątpliwie dotyczy każdego z nas.

 

„Szczęście” po japońsku

W naszych poszukiwaniach szczęścia oderwaliśmy się na chwilę od swoich obowiązków i jak Japończycy cieszyliśmy się szczęściem malującym się w wiosennych barwach kwiatów wiśni. Dotarliśmy do wnętrza artystycznych doznań przez „malowanie butelką” gałązek wiśni, a wśród kwiatów poszukaliśmy symbolu, a właściwie napisu „szczęście” w tak oryginalnym języku. Każda klasa namalowała szczęście po japońsku.

Obraz:

 „Mapy szczęścia”

     Przed każdą podróżą powinniśmy jak najlepiej się do niej przygotować. Trzeba wiedzieć, gdzie się chce pojechać i co zobaczyć. Podczas realizacji tego zadania każda klasa opracowywała w formie plakatu (mapy) wybraną drogę z Moszczanki do Rewala. Zadaniem uczniów było obliczenie długości trasy i zaznaczenie informacji o ciekawych miejscach, które warto zobaczyć po drodze przed dotarciem do właściwego celu naszej podróży.

Obraz:

 

Kiedy już zaplanuje się trasę podróży, warto dowiedzieć się coś niecoś o samym miejscu docelowym. Stąd też kolejne zadanie.

 

„Atrakcje Rewala w pigułce”

      Klasy IV-VI przygotowały mini – przewodniki na wyjazd do Rewala, w których prócz najsłynniejszych atrakcji tej miejscowości zawarły krótkie ich opisy. Dzięki takim początkom wiedzy o Rewalu uczniowie nabrali większej ochoty na poznanie tego miasta w realu. W ich przewodnikach odnaleźć można było: Rewalskie Wieloryby, Park Wieloryba, Platformę Widokową, Pomnik Rybaka czy Bajkową Chatę.

Obraz:

„Szczęśliwej drogi już czas…”

      To zadanie miało na celu rozśpiewać dzieci  przed podróżą oraz uprzyjemnić czas wielogodzinnej podróży na drugi koniec Polski. Uczniowie każdej klasy przygotowali piosenkę dotyczącą szczęścia.  Niektórzy samodzielnie tworzyli teksty i układali melodię. Ciąg dalszy tego zadania odbywał się również nad samym morzem, gdzie wokół ogniska, przy akompaniamencie gitary uczono się śpiewać szanty.

Obraz:

 

„Dziennik pokładowy Wilka Morskiego”

      Pobyt nad morzem , to okazja do poznania tradycji morskich.  Jedną z nich jest chrzest morski. Ta  atrakcja dla dzieci integruje zespoły klasowe, uczy współpracy w grupie, pomaga najmłodszym nabrać śmiałości. Po wykonaniu określonych zadań następuje mianowanie na wilka morskiego. Gdy młody wilk morski jest  już gotowy , może stanąć przed Neptunem i jego żoną. Podczas „Zielonej Szkoły” nasi uczniowie wzięli udział w tej świetnej zabawie. W rolę Neptuna i jego podwodnych mieszkańców wcielili się uczniowie najstarszej klasy. Młodsi mężnie zdobywali tytuł wilka morskiego.

Obraz:

Od tej pory każdy z nich miał za zadanie założyć i rzetelnie prowadzić „Dziennik pokładowy ”,  w którym  odnotowywał wydarzenia  z pobytu nad morzem.

Obraz:

Obraz:

 

„Szczęśliwe przeżycia  we wspomnieniach”

     Z takim hasłem powróciliśmy do swoich domów, bogatsi o nowe doświadczenia. Teraz pozostało tylko uczniom zilustrować  najciekawsze przeżycia z pobytu na „Zielonej Szkole”     w dowolnej formie wyrazu artystycznego. Okazją do zaprezentowania wytworów swojej pracy (plakatów, map, mini- przewodników, dzienników pokładowych, zdjęć oraz wszelkich pamiątek) było uroczyste podsumowanie ostatniej części „Dróg do szczęścia”.

Obraz:

Obraz:

Podczas realizacji tak różnorodnych  zadań zbyt wiele było dowodów na to, że szczęście dziecka to radość wypływająca głęboko z pozytywnych uczuć. Czasem była to też beztroska zabawa, życie chwilą, nie zważanie na to co będzie dalej. Dlatego po realizacji tego modułu możemy jednogłośnie stwierdzić: szczęście jest blisko wokół nas, tylko trzeba je umieć dostrzec.

 

Jolanta Brudniak

Jolanta Trybel

Tomasz Wójtowicz

 

ZAPRASZAMY DO FOTOGALERII

http://szkolamoszczanka.pl/portal-menu-8-226.html

 


Powrót do listy


Baner Ministerstwa Edukacji Baner Kuratorium Oświaty Baner FB Baner FB Baner gmina Prudnik Baner galerie zdjeć

Kartka z kalendarza

Dziś: poniedziałek, 16 czerwca 2025r. r., 167 dzień roku.

Imieniny: Aliny, Benona, Anety

Wschód słońca: 03:34
Zachód słońca: 20:04

Ze wszystkich gatunków tylko człowiek nie zawsze chce być tym, czym na ogół być powinien.

- Stefan Pacek

Nowe galerie zdjęć

Miniaturka

BohaterON w naszej szkole 2022

35 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Światowy Dzień Pluszowego Misia w Przedszkolu „Pod Kasztanem”

24 zdjęcia
Zobacz
Miniaturka

,,NA MARCHEWKI URODZINY, WSZYSTKIE ZESZŁY SIĘ JARZYNY…”

17 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Hobby naszych najbliższych jako sposób na nudę

16 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Święto pieczonego ziemniaka

17 zdjęć
Zobacz

Najlepsze przedszkole i najlepsza szkoła, to ta w Moszczance.

Wszelkie prawa zastrzeżone dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Moszczance ©. Copyright 2025

Zaprojektowane przez: Firma WebInspiracje. Najlepsze strony dla szkół i przedszkoi.

Wyskakujące okno - grafika robota ostrzegająca przed otwarciem nowego okna

Ostrzeżenie przed otwarciem nowego okna

Kliknięty element przeniesie Cię do nowej karty lub okna przeglądarki. Czy chcesz to zrobić?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Poemat_Boga-Cz%C5%82owieka#Poemat_Boga_Cz%C5%82owieka_a_Stary_Testament