?KORZYSTAJMY Z DOROBKU NASZYCH PRZODKÓW, ABY ZBUDOWAĆ LEPSZY ŚWIAT?

?Korzystajmy z dorobku naszych przodków, aby zbudować lepszy świat?- to temat kolejnych warsztatów ?Odkrywam i tworzę? realizowanych w miesiącach: marzec i kwiecień. Celem tych warsztatów było uświadomienie wartości rodziny i poszanowanie jej tradycji w budowaniu lepszego świata.

            Działania podejmowane podczas warsztatów obejmowały trzy zagadnienia:

 

  • Czego możemy nauczyć się od naszych przodków?

Wprowadzeniem do tego przedsięwzięcia były dwie lekcje muzealne przeprowadzone 5 marca przez przedstawicieli Muzeum Ziemi Prudnickiej. Pan dyrektor Wojciech Dominiak w ciekawy sposób przedstawił dzieje naszego regionu, ze szczególnym zwróceniem uwagi na pochodzenie naszych przodków. Natomiast Pani Ewa Giemza przygotowała prezentację o zwyczajach i tradycjach, które przywieźli ze sobą ludzie osiedlający się na tych terenach. Ogromnym zainteresowaniem cieszyła się ekspozycja jaj wielkanocnych wykonanych różnorodnymi technikami. Kolejnym zadaniem w ramach tego działania, było przeprowadzenie przez dzieci wywiadów ze swoimi dziadkami na temat pochodzenia ich rodzin. Na przygotowanych kartach pracy, uczniowie odszukiwali i zaznaczali miejsca, z których pochodzą ich przodkowie. Na koniec każda klasa opracowała mapę pochodzenia swoich rodzin.

  • Obrzędowość i tradycje naszego regionu

Świadomi zanikania wielu pięknych polskich tradycji, postanowiliśmy przybliżyć niektóre
z nich naszej społeczności uczniowskiej. Zadaniem każdej klasy było wyszukanie informacji na temat wybranego obrzędu wielkanocnego oraz przygotowanie krótkiej scenki rodzajowej związanej z tym zwyczajem. Wśród tradycji wielkanocnych pojawiły się następujące obrzędy: Dzień św. Lejka, Kurek Dyngusowy, Topienie Judasza, Pogrzeb Basów, Ścięcie śmierci, Siuda Baba.

  • W poszukiwaniu ciekawych miejsc naszej „małej ojczyzny”

Liczne wycieczki po okolicy stały się inspiracją do wykonania albumu „ Moja mała ojczyzna za 50 lat”. Dzieci w różnorodnej formie twórczej starały się udzielić odpowiedzi na pytanie: Jak wyobrażają sobie Moszczankę za 50 lat. W albumach pojawiły się ilustracje, plakaty oraz swobodne teksty.

PREZENTACJA ZADAŃ

30 kwietnia odbyła się prezentacja przydzielonych zadań. Z opracowanych map klasowych wynika, że nasi przodkowie pochodzą z różnych terenów Polski i Ukrainy. Scenki rodzajowe
w wykonaniu poszczególnych klas, pokazały ogromną kreatywność i pomysłowość naszych dzieci. Zachwycały humorystyczne dialogi, ciekawie dobrane rekwizyty jak i stroje wykonawców. Spotkanie to, jak i poprzedzające je działania, dostarczyły niezapomnianych wrażeń i wzbogaciły naszą wiedzę   o regionie i tradycjach wielkanocnych.

„Nie zapominajmy o naszych korzeniach, bo bez nich na dobre nie można się zmieniać”

Małgorzata Gibek i Alicja Niedbalska

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:
 

 


Powrót do listy


Baner Ministerstwa Edukacji Baner Kuratorium Oświaty Baner FB Baner FB Baner gmina Prudnik Baner galerie zdjeć

Kartka z kalendarza

Dziś: niedziela, 9 listopada 2025r. r., 313 dzień roku.

Imieniny: Aleksandra, Ludwika, Teodora

Wschód słońca: 06:52
Zachód słońca: 16:13

Jak drzewo pełne jest liści i owoców i jak stodoła plew i zboża, taki i świat jest pełen niewierzących i wierzących

- Aureliusz Augustyn

Nowe galerie zdjęć

Miniaturka

BohaterON w naszej szkole 2022

35 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Światowy Dzień Pluszowego Misia w Przedszkolu „Pod Kasztanem”

24 zdjęcia
Zobacz

Najlepsze przedszkole i najlepsza szkoła, to ta w Moszczance.

Wszelkie prawa zastrzeżone dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Moszczance ©. Copyright 2025

Zaprojektowane przez: Firma WebInspiracje. Najlepsze strony dla szkół i przedszkoi.

Wyskakujące okno - grafika robota ostrzegająca przed otwarciem nowego okna

Ostrzeżenie przed otwarciem nowego okna

Kliknięty element przeniesie Cię do nowej karty lub okna przeglądarki. Czy chcesz to zrobić?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Poemat_Boga-Cz%C5%82owieka#Poemat_Boga_Cz%C5%82owieka_a_Stary_Testament