„Spotkajmy się w Cyferkolandii”
Gdy uczniowie stają się współorganizatorami zajęć, twórcami i realizatorami, to taki sposób pracy wywołuje pozytywne emocje, które warunkują freinetowskie tworzenie, przeżywanie, odczuwanie, doświadczanie, poszukiwanie i odkrywanie.
Trwający przez 3 lata edukacyjny projekt matematyczny „Spotkajmy się w Cyferkolandii” właśnie dobiegł końca. Realizowany był w zespole, gdzie od pierwszej klasy uczniowie doświadczali matematycznych doznań w różnych formach. Celem projektu było rozbudzanie zainteresowań matematyką w wymiarze muzycznym, ruchowym i odkrywanie jej w najbliższej przestrzeni. Efekty kilkuletniej pracy uczniowie zaprezentowali swoim rodzicom przygotowując dla nich matematyczne muzyczno-ruchowe przedstawienie. W obecności p. dyrektor i zaproszonych gości odegrali, odśpiewali i odtańczyli swoje role znakomicie. Nie zabrakło pozytywnych emocji i zadowolenia z dobrze spełnionego wyzwania. Po przedstawieniu wszyscy zebrani byli świadkiem matematyczno-polonistycznych doświadczeń przygotowanych w bazach zadaniowych, gdzie dzieci- eksperci skutecznie i odpowiedzialnie kierowali pracą poszczególnych zespołów. Uczniowie mieli możliwość utrwalać umiejętności rachunkowe na liczbach do 100 w zakresie czterech działań matematycznych. Spotykali się w punktach: „Łowcy matematyczni” (łowienie na wędkę wyników działań matematycznych), „Spinaczowi zaklinacze” (rozwiązywanie zakładek spinaczowych), „Mistrzowie fiszek” (praca z fiszką), „Sprytni łapacze” (praca z zakładką – czasowniki, rzeczowniki, przymiotniki), „Rok w biegu” (nazwy miesięcy, liczby arabskie i cyfry rzymskie), „Skokowi koderzy” (kodowanie stopami). Ich skupionej pracy towarzyszyła muzyka relaksacyjna i baczne spojrzenia rodziców. Po 3 latach pracy mogliśmy obserwować nasze dzieci w samodzielnym działaniu, samokontroli, we wspólnej, zgodnej pracy zespołowej. Efekty cieszą!!!
Jolanta Brudniak

https://www.facebook.com/photo/?fbid=2147799462062619&set=pcb.2147800035395895