Matematyka „krokowa” w plenerze

Wydawało by się, że do zmierzenia czegoś zawsze potrzebujemy miary centymetrowej. Czy zawsze?

Uczniowie klasy 3 zabrali się do mierzenia wybranych przez siebie obszarów wokół szkoły KROKAMI.  Mierzyli długości i szerokości (obwody figur): boiska sportowego, boiska trawiastego, ścieżki biegowej i letniej sceny. Zapisywali w zeszytach swoje pomiary. Niektórzy wyszli z własną inicjatywą zmierzenia długości TIPTOPAMI. Cel osiągnięty!!!

W klasie zaprezentowali swoje wielkości i zauważyli, że te same odległości mają różną ilość kroków, bo… no właśnie… wniosek - nasze kroki różnią się od siebie długością! Podsumowaliśmy nasze pomiary utrwalając dodawanie pisemne w zakresie 1000 i powyżej.

Warto było doświadczać matematycznych emocji w plenerze,
w promieniach wiosennego słońca.

Już wkrótce kolejne matematyczne wyzwania!

Jolanta Brudniak

Obraz:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=2142445965931302&set=pcb.2142445992597966


Powrót do listy


Baner Ministerstwa Edukacji Baner Kuratorium Oświaty Baner FB Baner FB Baner gmina Prudnik Baner galerie zdjeć

Kartka z kalendarza

Dziś: piątek, 7 listopada 2025r. r., 311 dzień roku.

Imieniny: Antoniego, Zytomira, Ernesta

Wschód słońca: 06:48
Zachód słońca: 16:16

Niemało znam ludzi, którzy dlatego za mądrych uchodzą, że ciągle milczą.

- William Shakespeare

Nowe galerie zdjęć

Miniaturka

BohaterON w naszej szkole 2022

35 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Światowy Dzień Pluszowego Misia w Przedszkolu „Pod Kasztanem”

24 zdjęcia
Zobacz

Najlepsze przedszkole i najlepsza szkoła, to ta w Moszczance.

Wszelkie prawa zastrzeżone dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Moszczance ©. Copyright 2025

Zaprojektowane przez: Firma WebInspiracje. Najlepsze strony dla szkół i przedszkoi.

Wyskakujące okno - grafika robota ostrzegająca przed otwarciem nowego okna

Ostrzeżenie przed otwarciem nowego okna

Kliknięty element przeniesie Cię do nowej karty lub okna przeglądarki. Czy chcesz to zrobić?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Poemat_Boga-Cz%C5%82owieka#Poemat_Boga_Cz%C5%82owieka_a_Stary_Testament