„Serdeczny dzień” z cyklu „Inne niż wszystkie szczęśliwe 13” w klasie trzeciej
Walentynki – coroczne święto zakochanych przypadające 14 lutego, kojarzy się z wysyłaniem listów, liścików, karteczek zawierających wyznania koleżeńskie, przyjacielskie, miłosne, z pocztą walentynkową, w której ukryte są te wyznania…
My w klasie sprawiliśmy, że ten dzień stał się dla nas „Serdecznym dniem” w całym tego słowa znaczeniu. Najpierw zerknęliśmy do Wikipedii
i zapoznaliśmy się ze znaczeniem słowa „serdeczność”. Potem wokół serca zgromadziliśmy bogate słownictwo, wyrażenia, zdania. Powstały rebusy, których rozwiązaniem było hasło przewodnie zajęć. Nie zabrakło „rundki serdeczności” skierowanej do swego sąsiada. Balony w kształcie serca pękały z hukiem, gdy śpiewaliśmy 100 lat z okazji urodzin naszego kolegi.
W balonowej karuzeli kręciły się tylko dobre, miłe, serdeczne sformułowania. Wycięliśmy, policzyliśmy (996 serduszek) i „serdecznym deszczem” obsypaliśmy niektórych pracowników szkoły. Do domu zanieśliśmy papierowe serca, na których widniały same serdeczności skierowane do najbliższych i czerwone, ekologiczne jabłuszko, którego kolor dawał ciepło i radość.
„Zanim zostałam nauczycielką, nie miałam pojęcia, że można zmieścić tyle dzieci w jednym sercu” (Kraina Belfra).
Ja je wszystkie pomieściłam z ich dziecięcymi sercami !!!
Jolanta Brudniak

