?Na własne oczy? ? warsztaty matematyczno ? przyrodnicze dla klas IV- VI w ramach projektu ?Równym Krokiem? współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Zajęcia matematyczno- przyrodnicze przebiegały wokół miesięcznych modułów tematycznych wiążących się w przemyślany sposób z porami roku i możliwością czerpania z zasobów przyrodniczych najbliższego otoczenia z wykorzystaniem narzędzi matematycznych.

Obraz:

W części przyrodniczej uczniowie badając najbliższe otoczenie zdobywali wiedzę o osobliwościach przyrodniczych (niezwykły gatunek grzyba na boisku szkolnym, działanie destruentów jako czyścicieli organicznych). Dowiadywali się, jak możemy przewidywać pogodę obserwując i nazywając chmury, kolor nieba, zachowanie zwierząt. W części matematycznej uczniowie poznali tajemnice niezwykłych zjawisk przyrodniczych (np. budowę płatka śniegu), które głównie wypływają z matematycznych prawidłowości.

Tematem, który niewątpliwie poruszył dzieci, był problem pozyskiwania, transportu i hodowli egzotycznych zwierząt, które coraz częściej kupujemy i hodujemy w domu. Po obejrzeniu prezentacji, w jak brutalny sposób łowione i przewożone są zwierzęta, dzieci zapoznawały się z tekstem źródłowym dotyczącym ich biologii, miejsca występowania i sposobu przewożenia do Polski. Następnie tworzyły mapę myśli szukając zespołowo odpowiedzi na pytania: Skąd przyjechał do Polski? (np. boa tęczowy), Jaką miał podróż?, Jak się czuje w sklepie?, Jak będzie czuł się w domu? Uczniów zaskoczyło również ogromne wykorzystanie matematyki w takich zjawiskach przyrodniczych jak: burza, grad czy tęcza.

Przy poznawaniu budowy i właściwości różnych substancji, uczniowie budowali model cząsteczkowy prostych związków chemicznych poznając niektóre wzory sumaryczne. Uczniowie przeprowadzili szereg ciekawych doświadczeń poznając właściwości substancji wszystkimi zmysłami. Poznali ważne, spotykane w życiu codziennym symbole na substancjach szkodliwych, żrących czy wręcz toksycznych.

Podczas zajęć przyrodniczych wykorzystywaliśmy również mikroskopy, pomoce i gry dydaktyczne, publikacje przyrodnicze, komputery, przyrządy meteorologiczne. W trakcie zajęć matematycznych uczniowie uzupełniali karty pracy, wykorzystywali różne dostępne źródła wiedzy, w tym Internet i encyklopedie oraz techniki multimedialne, tworząc prezentacje oraz używając arkusza kalkulacyjnego EXCEL.

Wykorzystanie technik C. Freineta pozwoliło uczniom na swobodę w działaniu oraz czynny udział w zdobywaniu wiedzy matematyczno – przyrodniczej.

Elżbieta Bury

Tomasz Wójtowicz

Obraz:

Obraz:

Obraz:

Obraz:


Powrót do listy


Baner Ministerstwa Edukacji Baner Kuratorium Oświaty Baner FB Baner FB Baner gmina Prudnik Baner galerie zdjeć

Kartka z kalendarza

Dziś: sobota, 26 kwietnia 2025r. r., 116 dzień roku.

Imieniny: Marzeny, Klaudiusza, Marii

Wschód słońca: 04:30
Zachód słońca: 19:02

Drugi, to jest zawsze pierwszy przegrany i tylko z takim podejściem można osiągnąć jakiś sukces.

- Łukasz Kadziewicz

Nowe galerie zdjęć

Miniaturka

BohaterON w naszej szkole 2022

35 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Światowy Dzień Pluszowego Misia w Przedszkolu „Pod Kasztanem”

24 zdjęcia
Zobacz
Miniaturka

,,NA MARCHEWKI URODZINY, WSZYSTKIE ZESZŁY SIĘ JARZYNY…”

17 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Hobby naszych najbliższych jako sposób na nudę

16 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Święto pieczonego ziemniaka

17 zdjęć
Zobacz
Miniaturka

Takie chwile, niech trwają jeszcze …

42 zdjęcia
Zobacz

Najlepsze przedszkole i najlepsza szkoła, to ta w Moszczance.

Wszelkie prawa zastrzeżone dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Moszczance ©. Copyright 2025

Zaprojektowane przez: Firma WebInspiracje. Najlepsze strony dla szkół i przedszkoi.

Wyskakujące okno - grafika robota ostrzegająca przed otwarciem nowego okna

Ostrzeżenie przed otwarciem nowego okna

Kliknięty element przeniesie Cię do nowej karty lub okna przeglądarki. Czy chcesz to zrobić?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Poemat_Boga-Cz%C5%82owieka#Poemat_Boga_Cz%C5%82owieka_a_Stary_Testament