Drodzy Rodzice i Uczniowie!
Zgodnie z decyzją Ministra Edukacji Narodowej nauczanie prowadzone w formie zdalnej zostaje wydłużone do dnia 24 maja. Jednocześnie podano, że egzamin ósmoklasisty odbędzie się w dniach 16 – 18 czerwca.
Działając w tym trudnym dla nas czasie, nasza szkoła prowadzi kształcenie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Na bieżąco koordynujemy współpracę nauczycieli z uczniami oraz rodzicami. W trakcie nauczania zdalnego uwzględniamy potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne uczniów, w tym także tych objętych kształceniem specjalnym m.in. uczęszczających na zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.
Ustaliliśmy tygodniowy zakres treści nauczania do realizacji w poszczególnych oddziałach klas, sposoby monitorowania postępów uczniów oraz sposobu weryfikacji ich wiedzy i umiejętności, w tym również informowania uczniów lub rodziców o postępach w nauce i uzyskanych ocenach. Zapewniamy również źródła i materiały niezbędne do realizacji zajęć (w tym materiały w postaci elektronicznej), z których korzystają uczniowie. Umożliwiliśmy też uczniom i rodzicom konsultacje z nauczycielem prowadzącym zajęcia. Wszelkie informacje oraz materiały do zajęć dla poszczególnych klas są na bieżąco uzupełniane na stronie http://szkolamoszczanka.pl/portal-menu-7-1565.html
Rozporządzenie o nauczaniu zdalnym wskazuje, że zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość mogą być realizowane w szczególności z wykorzystaniem materiałów Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej, udostępnionej przez MEN pod adresem www.epodreczniki.pl, materiałów dostępnych na stronach internetowych MEN i podległych mu jednostek, w tym Centralnej Komisji Egzaminacyjnej i okręgowych komisji egzaminacyjnych oraz materiałów prezentowanych w programach publicznej telewizji i radia. Prawo wskazania materiałów do nauki mają też sami nauczyciele.
Praca uczniów na zajęciach jest oceniana. Do kontaktów między uczniami i rodzicami a nauczycielami służą środki komunikacji elektronicznej.
Ustalając dzienny rozkład zajęć uczniów oraz dobór narzędzi pracy zdalnej, uwzględniamy zasady bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną. Przy ustalaniu tygodniowego zakresu materiału dla poszczególnych klas, bierzemy przede wszystkim:
- równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia;
- zróżnicowanie zajęć w każdym dniu;
- możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego w ciągu dnia;
- łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia, oraz
- ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
Małgorzata Tuz