„Matematyczne wtorki w plenerze”
Kolejny raz naszym kreatywnym poszukiwaniom matematyki w plenerze towarzyszyła wspaniała pogoda.
Tym razem zaplanowaliśmy pracę indywidualną – ułożenie i rozwiązanie zadania z treścią. Inspiracją były elementy przyrodnicze i nie tylko, jakie mogliśmy dowolnie obserwować i tworzyć „opowiadania matematyczne”. Po przypomnieniu warunków konstruowania zadań, każdy wybrał sobie dowolne miejsce i……. powstały zadania o miejscach postojowych dla rowerów na parkingu, o strzelaniu goli do bramek, o skoszonych przez pana Tadeusza kwiatach, o kółkach wokół boiska, o obwodzie letniej sceny, a nawet o ziarenkach piasku w piaskownicy.
Moi uczniowie układali, pisali, skreślali, zadawali pytania, a wszystko to sprawiło, że matematyka „rozbujała” wszystkich i kolejny raz dała się odnaleźć w naszej otwartej, szkolnej przestrzeni.
Oto niektóre zadania:
1. Bartek zrobił wokół 6 kółek a Łukasz 5 kółek.
Ile kółek zrobili razem? - K.J.
2. Na boisku szkolny 20 chłopców grał w piłkę.
16 chłopców poszło do domu a 5 przyszło.
Ilu chłopców gra w piłkę? - I.G.
3. Na boisku stoją bramki. Andrzej z Wojtkiem strzelali gole.
Andrzej strzelił 25 a Wojtek 2 razy więcej.
Ile goli strzelił Wojtek? - A.G.
Jolanta Brudniak

ZAPRASZAMY DO FOTOGALERII:
http://www.szkolamoszczanka.pl/portal-menu-8-410.html