Wiosna to czas, kiedy chętnie otaczamy się roślinami- wiosna u maluszków [Łąka Prudnicka]
Kiedy wiosnę „czuć” w powietrzu maluszki podwijają rękawki i bawią się w małych ogrodników.
Najpierw poznają pierwsze wiosenne kwiaty podczas wiosennych spacerów, są to przebiśniegi, krokusy. Przedszkolaki wiedzą, że te kwiatki są pod ochroną i nie wolno ich zrywać tylko podziwiać z daleka. Na podstawie hiacynta zakupionego przez panią do parapetowego ogródka dzieci dowiedziały się z jakich części składa się roślina i jakie funkcje pełnią one w roślinie. Codzienna obserwacja rośliny zmuszała dzieci do wyciągania wniosków na temat wzrostu i zapachu rośliny. Z racji mocnej woni nie każdemu ten zapach się podobał. Oprócz obserwacji wzrostu kwiatów założyliśmy hodowlę szczypiorku. Każdy z przedszkolaków włożył do ziemi „swoją” cebulkę i z niecierpliwością codziennie obserwował i porównywał, która cebulka-szczypiorek rośnie najszybciej. Tuż przed samymi świętami wysialiśmy do kubeczków nasionka rzeżuchy, które dzieci zabrały do domu, obiecując codzienną opiekę, aby stały się one ozdobą świątecznego stołu.
Takie zajęcia służą wprowadzaniu dzieci w obszar edukacji przyrodniczej a praktyczne działanie jest jednym z najlepszych sposobów uczenia się, obserwacji i wyciągania wniosków…
Marzena Michalik


ZAPRASZAMY DO FOTOGALERII:
http://www.szkolamoszczanka.pl/portal-menu-8-392.html