Michał Górski i Paweł Kossowski-Skop, uczniowie ZSP w Moszczance, ukończyli Rok Akademicki Dziecięcej Politechniki Opolskiej
Michał Górski i Paweł Kossowski- Skop, uczniowie ZSP w Moszczance ukończyli Rok Akademicki Dziecięcej Politechniki Opolskiej i otrzymali dyplomy z wyróżnieniem.
W uroczystości zakończenia roku akademickiego uczestniczyli Rektor Politechniki Opolskiej prof. dr hab. inż. Jerzy Skubis oraz prorektorzy dr inż. Anna Król i dr Aleksandra Żurawska.
Wykłady i zajęcia laboratoryjne prowadzili pracownicy Politechniki Opolskiej,
a słuchaczami były dzieci w wieku od 10 do 13 lat. Dążenie do zwiększenia zainteresowania dzieci naukami ścisłymi stanowiło główny cel zajęć. Projekt „Kreatorzy Młodych Talentów” ukierunkowany był na rozwój kompetencji kluczowych, że szczególnym uwzględnieniem nauk technicznych, przyrodniczych, matematycznych i języków obcych. Formę prowadzonych zajęć cechowała innowacyjność, która w sposób aktywny i naturalny rozbudzała zainteresowania dzieci - nauczanie zdecydowanie skuteczniejsze jak formy tradycyjne. Wykonywanie doświadczeń i eksperymentów naukowych odbywało się poprzez łączenie nauki z zabawą. Mając na uwadze doskonalenie kompetencji językowych został zorganizowany wykład „Język chiński dla dzieci”. Poprowadził go wykwalifikowany instruktor Instytutu Konfucjusza z zastosowaniem nowoczesnej metodologii prowadzenia zajęć, gdzie oprócz praktycznej nauki języka i pisma chińskiego możliwe było poznanie obyczajów oraz kultury chińskiej, w tym prezentacja tradycyjnych strojów chińskich, instrumentów i kuchni.
Młodzi studenci z Moszczanki stwierdzili w wywiadzie do NTO, że:
„Najciekawszy wykład prowadził prof. dr hab. inż. Zbigniew Zembaty na temat „Trzęsienia Ziemi i przeciwdziałania ich skutkom”. Poznaliśmy tajniki wiedzy dotyczącej trzęsień Ziemi oraz najnowsze techniki wykrywania ruchów tektonicznych na świecie. Bardzo nas ucieszyło, że Polska jest krajem najmniej zagrożonym katastrofą trzęsień, czyli objęta jest tzw. Białą Plamą na mapie.”
200 studentów Dziecięcej Politechniki Opolskiej z wielkim zaangażowaniem i entuzjazmem uczestniczyło w zajęciach. Atmosfera, jaka towarzyszyła wykładom, przyczyniła się do rozwijania zainteresowań naszych dzieci. Uczestnicy zawsze wracali obdarowani prezentami takimi jak: teczki, długopisy, kredki, plakaty, koszulki, słodycze. Na pierwszym wykładzie każde dziecko dostało indeks, którym było zobligowane legitymować się na zajęciach. To przyczyniło się do indywidualizowania każdego uczestnika, co bardzo podobało się dzieciom. Każde z nich troszczyło się o indeks, jak o jedną z najciekawszych rzeczy, którą posiada.
Przewodnicząca Rady Rodziców
